صعود یک پله ای ایران در رتبه بندی انجمن جهانی فولاد

تولید جهانی فولاد خام طی ۹ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی به بیش از یک میلیارد و ۴۶۰ تن رسید. ایران با تولید ۱۹.۳ میلیون تن، به جایگاه نهم رسید.

به گزارش «فولادشتاب» به نقل از ایمیدرو، براساس اعلام انجمن جهانی فولاد (WSA) میزان تولید فولاد خام ۶۴ کشور فولادساز جهان از ابتدای ژانویه تا پایان سپتامبر سال جاری میلادی با رشد ۷.۸درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به یک میلیارد و ۴۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید. این در حالی است که میزان تولید جهانی این محصول نیز طی سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی ۱۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن اعلام شده است که حاکی از کاهش ۸.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

رتبه نهم ایران به رغم کاهش تولید

همچنین تولید فولاد خام ایران طی ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی با افت ۸.۶ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ۱۹.۳ میلیون تن کاهش یافت. با این حال، ایران در رتبه نهمین فولادساز برتر جهان جای گرفته است. در همین حال ترکیه و آلمان به سبب تولید برابر طی ماه سپتامبر و دوره ۹ ماه سال جاری میلادی، در رتبه هفتم ایستادند.

طی سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی میزان تولید این محصول در ایران حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن به ثبت رسید که افت ۵۱ درصدی نسبت به سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی نشان می دهد.

انجمن جهانی فولاد اعلام کرد: طی ۹ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی، چین با تولید ۸۰۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد خام همچنان در صدر فولادسازان جهان قرار دارد. پس از آن، هند و ژاپن با تولید ۸۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تن و ۷۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم ایستادند.

همچنین طی مدت یاد شده، ایالات متحده آمریکا با تولید۶۴ میلیون و ۴۰۰هزار تن، روسیه با تولید ۵۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تن و کره جنوبی با تولید ۵۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن به ترتیب در رتبه های چهارم تا ششم قرار گرفتند. آلمان و ترکیه هرکدام با تولید۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تن به طور مشترک در رتبه هفتم ایستادند. از سوی دیگر برزیل با تولید ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن جایگاه هشتم تولید جهانی فولاد را به خود اختصاص داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + ده =

خانه ثبت سفارشتماس ارتباط با ما